maandag 8 december 2008

Ding 23... Het Einde...


Tja... Daar zit ik dan... Ding 23... Met gemengde gevoelens ben ik bezig mijn laatste "Ding" te beschrijven in mijn Blog. Mijn Blog... Ik zag dat in het begin helemaal niet zitten. Wie schrijft er nou over zichzelf in een Weblog? Vond het wel steeds leuker. Zeker omdat het op een gegeven moment echt 'eigen' wordt door het te personaliseren met o.a. foto's, een lijstje met je eigen boeken en favoriete muziek. Ik realiseer me dat ik straks tijd over moet hebben, omdat in 23 Dingen wel heel veel tijd is gaan zitten de afgelopen maanden. Ik heb het heel erg leuk gevonden en het als een hele positieve ervaring gezien, waarbij ik heel veel geleerd heb over de Bibliotheek én de combinatie met Internet. Het favoriete gedeelte was voor mij toch het foto-gebeuren, mede omdat fotograferen wel een hobby is en het altijd leuk is om te zien wat je nog meer kan met foto's qua bewerking. Op de toegevoegde foto's op mijn Blog heb ik hele positieve reacties gehad en dat is wel heel leuk om te lezen! De stukken die in het Engels waren heb ik bekeken, maar niet allemaal gelezen. Vind het jammer dat er zoveel in het Engels is, omdat het gewoon meer tijd kost dan gewone Nederlandse teksten. Ik heb een hele goede indruk gekregen van hoe een Bibliotheek nou eigenlijk reilt en zeilt qua hoeveelheid digitale mogelijkheden. Niet dat ik alles ook begrepen heb, maar de hoofdlijnen heb ik er wel uitgehaald geloof ik.
Denk dat ik maar een nieuwe 'hobby' ga zoeken om deze uren mee te vullen. Misschien ga ik wel privé verder op mijn blog. Geen idee nog. Het is een soort gat waar je in valt op het moment dat je je "Evaluatie-Ding" schrijft. Dit is gewoon het einde van maanden zwoegen, steeds weer een nieuw Ding ontdekken en vooral overleggen, vragen stellen en praten over 23 Dingen met collega's, die al verder zijn of dezelfde problemen hebben.
Ik heb waardering voor Jan, die vaak heel veel Blogs moest lezen en van commentaar heeft voorzien op de teksten van de collega's. Chapeau!
En dan nu: ik hef het glas en wens de collega's die nog niet zo ver zijn als ik sterkte. Geloof het of niet: aan het einde gaat het steeds sneller! Adiós...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook al een eindspurt ingezet!!!!!!!!!!!!!
Gefeliciteerd en succes met het opvullen van "het gat". Want dat is er dan wel degelijk.

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Super hoor! En je vind vast wel weer leuke dingen om het gat te vullen. Het duurt wel even, ben ik al achter.. Maar dat je het op het laatst zo snel gedaan hebt.. Respect hoor! En je doel was om het voor het eind van het jaar af te hebben...:) Kun je na gaan..

pippilangkous zei

goed gedaan Nikkie, gefeliciteerd!

Jan te Bokkel zei

Hartelijk Gefeliciteerd met het voorbijgaan van deze eindstreep.
Het was elke keer leuk om te lezen wat je gedaan had. Je bent helder en duidelijk, ook in de dingen die je niet ziet zitten of niet begrijpt.
De hoofdlijnen heb je er zeker uitgehaald en volgens mij ook nog wel meer dan dat.
Ik ben benieuwd of je (hier) verder blogt.