dinsdag 11 november 2008

Ding 14


Dit snap ik al. Chat al een tijd, via msn,
met allerlei vrienden en kennissen, die niet in Hardenberg wonen. Vind het wel een leuk fenomeen en als je even geen zin hebt, zet je jezelf gewoon offline of je blokkeert de rest, zodat je rustig je mails kan lezen. Over het Ding zelf heb ik niet zoveel meer toe te voegen. Kan de link van Google Talk overigens niet toevoegen op een één of andere manier. Niet dat ik ook hier wil chatten (weet echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen) maar was gewoon voor the fun. Geloof dat ik nu ook begrijp waarom de bieb Hardenberg ineens een nieuwe regel heeft toegevoegd aan het inschrijfformulier, nl. SMS dienst (LibSucces wiki). Dit is een nieuwe dienst, maar schijnbaar nog niet in werking. Het zal er wel op neer komen dat je nu een sms kan ontvangen als er bijvoorbeeld een reservering binnen is gekomen. In het kader van het budget van iedere bibliotheek vraag ik me dan op mijn beurt af of het dan € 0,50 p.o.b. wordt, of dat het gewoon gratis is voor de ontvanger. In het kader van het digitale tijdperk, waarbij een mobiel ook steeds meer weg begint te krijgen van een mini pctje en de smsjes je je om de oren vliegen, kan de bibliotheek niet achterblijven waarschijnlijk. Vind het overigens wel vreemd als men hiervoor zou kiezen, terwijl een email nog altijd gratis verstuurd kan worden.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Je wilt toch altijd overal alles direct weten? ;-)